Veel kinderen van deze tijd zijn beelddenkers in plaats van taaldenkers. Dat levert de nodige verwarring en problemen op. Het lijkt alsof deze kinderen niet geinteresseerd zijn in hoe wij als volwassenen vinden dat ze “moeten” leren. Soms ook vertonen ze “lastig” gedrag. Er worden daardoor, vanuit psychologisch en pedagogisch…
Het ervaringsverhaal van een van de cursisten tijdens het sluier-schilderen. geschreven in 2003 voor de expositie: de magie van ontmoeting. Nog altijd invoelbaar en herkenbaar! Na mijn angst los te hebben gelaten voor een resultaat op commando heb ik een hele strijd met mezelf geleverd om vrij en onbevangen aan een…
Geschreven door CHRISTINE. In 2003 nam ik deel aan de praktijkopleiding De Lichtdrager. Deze praktijkopleiding vertrok vanuit acceptatie van Universele Aanwezigheid; een wezenskern, in ieder individu. Wij, deelnemers, leerden een creatieve interactie aan te gaan: een leerprikkel te ontvangen én te geven waardoor Zelf-besef tot ontplooiing kon komen en Zelf-vertrouwen…
In gesprek… Door een aantal gebeurtenissen in mijn leven bevond ik me in een toestand van onzekerheid, frustratie en ontoereikendheid, ik denk voor velen met mij wel bekend, zo nu en dan! Omdat ik intussen ervaren heb dat gevoelens en emoties signalen zijn van iets wat uit het onbewuste in het licht van…
Recente reacties